20.4.2009 YARSAV ile ilgili bazı haberler nedeniyle kamuoyuna açıklama

Bir kısım basın yayın organlarında, YARSAV?a ve ?Ÿahsıma yönelik tek yanlı ve amaçlı haberler yer almaktadır. Anılan konular 17.4.2009 tarihli basın açıklamasında izah edilmi?Ÿ ise de, bu açıklamalar görmezden gelinmektedir.


YARSAV, yapmı?Ÿ oldu?Ÿu açıklamalarını TBMM?nde grubu olan siyasi partilere iletmektedir. Telekulak konusu ile ilgili oldukça fazla basın açıklaması yapılmı?Ÿ olup, bu açıklamalar da kamuoyuna, siyasi partilere, basına ve ilgili yerlere iletilmi?Ÿtir.


Telekulak konusunda en kapsamlı çalı?Ÿmayı yapan örgüt YARSAV olup, bu ba?Ÿlamda YARSAV?ın ilk günden itibaren telekulak konusunda yapmı?Ÿ oldu?Ÿu çalı?Ÿmalar bir dosya haline getirilerek, konu ile ilgili yasa hakkında Anayasa Mahkemesine tek ba?Ÿvuruyu yapan olması nedeniyle Ana Muhalefet Partisi Genel Ba?Ÿkanı?na, bir sivil örgüt ba?Ÿkanı olarak tarafımdan iletilmi?Ÿtir. Bundan çe?Ÿitli çevrelerde rahatsızlık duyulması söz konusu ise, bu rahatsızlık ancak telekulak konusunun açıklı?Ÿa çıkma rahatsızlı?Ÿı olabilir.


YARSAV, kuruldu?Ÿundan itibaren hukuksal konularda kamuoyunu aydınlatma noktasında açıklamalar yapmakta ve faaliyette bulunmaktadır. YARSAV?ın gerçekle?Ÿtirdi?Ÿi uluslararası sempozyumlarda yurtdı?Ÿından katılanlar, YARSAV faaliyetlerinin, hukuk devleti ba?Ÿlamında sadece yargıç ve savcılarla sınırlı kalmadı?Ÿını görmü?Ÿler ve bu durum AB mensupları tarafından, yine Avrupa Yargıçlar Birli?Ÿi (MEDEL) tarafından övgüyle kar?Ÿılanmı?Ÿ ve yeni örgütlenmekte olan Orta Asya ülkelerine YARSAV?ın çalı?Ÿma ve faaliyetleri ve YARSAV modeli önerilmi?Ÿtir.


YARSAV kurulduktan hemen sonra, bir emekli askerin ?hiza bombaları attırarak yargıçları hizaya getirdi?Ÿini? açıklaması üzerine, YARSAV kurulduktan sonra ilk açıklamasını bu konuda yaparak, durumu kınamı?Ÿ, soru?Ÿturularak açıklı?Ÿa kavu?Ÿturulmasını belirtmi?Ÿ, dönemin Yargıtay Birinci Ba?Ÿkanı?nın ?susuyorum? dedi?Ÿi yerde ilk ve tek yazılı açıklamayı YARSAV yapmı?Ÿtır. Bugün gelinen noktada bazı üniversite ve basın mensuplarına yönelik soru?Ÿturmaların, ki?Ÿisellikten ve lekelenmeme hakkından çıkarak, bilimsel özgürlük ve basın özgürlü?Ÿünü hedef alır niteli?Ÿe bürünmesi kar?Ÿısında, bu ba?Ÿlamda durumun bilim ve basın özgürlü?Ÿüne hiza bombaları niteli?Ÿine bürünmemesi için, en kararlı tepkiyi yine YARSAV göstermi?Ÿtir. Bilim ve basın özgürlü?Ÿü, hukuk devleti için olmazsa olmazlar arasındadır.


Yargıtay Onursal Cumhuriyet Ba?Ÿsavcısı Sayın Sabih Kanado?Ÿlu?nun Yargıtay?a suikast planları yapanlarla irtibat içinde olması iddiası ileri sürülerek bu gerekçeye de dayanılarak, bizzat Cumhuriyet savcısı tarafından yürütülmesi gereken bir soru?Ÿturmada, polis kaynaklı çalı?Ÿmadan hareketle hakkında arama kararı verilmesi nedeniyle, yine en sert tepkiyi YARSAV göstermi?Ÿ, iki ay sonra Mart 2009 tarihinde düzenlenen iddianamede, bu konunun hazırlık hareketleri a?Ÿamasında kaldı?Ÿı belirtilmi?Ÿtir ki, açıklanan iddianame YARSAV?ın tepkisinin haklılı?Ÿını herkese göstermi?Ÿtir. Yargı yargıya bırakılmalıdır. Yargıya hiçbir tarz hiza bombaları atılmamalıdır. Hazırlık hareketleri, suç öncesi a?Ÿama olup, adli aramanın söz konusu edilemeyece?Ÿi bir a?Ÿamadır. Yargı yargıya bırakılmalı, yargıya bırakılan bir yargı da her olayı hiçbir ayrıcalık söz konusu olmaksızın kim olursa ve konusu ne olursa olsun sonuna kadar soru?Ÿturmalıdır.


2008 ?žubat ayında üstelikte HSYK izni ve görevlendirmesiyle İtalya?ya gidilmi?Ÿ, Sicilya?da benzeri bir soru?Ÿturmaya muhatap olan bir ki?Ÿi, hukuk bilinci ve hukuk devleti kural ve ilkelerine sahip çıkılması amacıyla Avrupa?daki yargı örgütleri ba?Ÿkanları olarak ziyaret edilmi?Ÿtir. YARSAV?ın yarattı?Ÿı açılımlar, Türkiye?de de zamanla kanıksanacaktır.


Bizzat Cumhuriyet savcısı tarafından yapılacak bir soru?Ÿturmada, polise ifade verilmemesi, aç susuz, yorgun alınan ifadelerin kötü muamele niteli?Ÿinde oldu?Ÿu, gibi bir çok açıklamalar yapılmı?Ÿtır. Benzeri açıklamalar ve çok daha fazlası Avrupa?daki yargı örgütleri tarafından yapılmaktadır. Türkiye?de özgürlüklerden bahsedenler ve ezber bozulmasından söz edenler, YARSAV?ın bozdu?Ÿu ezberler konusunda, hala geçmi?Ÿteki saplantılardan kurtulamamaktadırlar. YARSAV söylediklerinin farkındadır ve faaliyetlerinde kararlıdır. Hukuk bilincinin yerle?Ÿmesi yolundaki çalı?Ÿmalar rahatsızlık nedeni olmamalıdır.


Yargı ilk kez örgütlü olarak özgürlü?Ÿünün farkına varmı?Ÿ ve bu özgürlü?Ÿünü örgütlü olarak kullanır olmu?Ÿtur. Yargı reformundan bahsedenler, yargıdaki özgürlüklerin önüne her türlü engeli çıkarmı?Ÿlardır. Mussolini iktidara gelir gelmez ilk i?Ÿi yargıdaki sivil örgütlenmeyi ortadan kaldırmak olmu?Ÿ, benzeri Almanya?da Hitler?den hemen sonra ya?Ÿanmı?Ÿ, Sırbistan?da Miloseviç döneminde aynı örnek tekrarlanmı?Ÿtır. Bugün YARSAV ya?Ÿadıklarıyla Avrupa?daki dördüncü örnek olmu?Ÿtur ki, di?Ÿer üç ülke ve o ülkedeki dönemler gözetildi?Ÿinde, Türkiye?nin sürüklendi?Ÿi kulvar Türkiye yönünden kabul edilebilir de?Ÿildir.


YARSAV kurulduktan sonra, 501 kurucu üyesinden 493 ü veto edilmi?Ÿ, Avrupa Birli?Ÿi ile ilgili birimlerin kar?Ÿı görü?Ÿüne ra?Ÿmen, hakkında iki kez kapatma yasa tasarısı hazırlanmı?Ÿtır. Ergenekon olarak nitelendirilen örgütle irtibatlandırmak için gerçek dı?Ÿı polis de?Ÿerlendirme raporları düzenlenmi?Ÿ, bu durumun gerçekdı?Ÿılı?Ÿı ortaya konulmu?Ÿtur. Son olarak YARSAV bünyesindeki eylemler, ancak ki?Ÿisel suç olarak nitelenebilecekken, görev suçu nitelemesine sokularak, daha disiplin incelemesi a?Ÿamasında telefonlarım hakkında dinleme kararı alınarak, hakkımda inceleme ve soru?Ÿturma ba?Ÿlatılmı?Ÿtır. Bu örneklerin hepsinin bir arada ya?Ÿandı?Ÿı dünyada bir ba?Ÿka örnek söz konusu olmayıp, Türkiye?de benzerlerinin 12 Eylül döneminde ya?Ÿanmı?Ÿ olması gözetildi?Ÿinde durum son derece manidardır.


İ?Ÿin ilginci onca ele?Ÿtiri getirenler, YARSAV?a yapılanlar konusunda her nedense tepkisiz kalmaktadırlar.


YARSAV; Adalet Bakanlı?Ÿı, HSYK, Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Ba?Ÿsavcılı?Ÿı, Danı?Ÿtay, Türkiye Adalet Akademisi?ne pek çok ba?Ÿvuru yapmı?Ÿ, sonuçsuz kalan noktalarda davalar açmı?Ÿ olup, sorunların çözümü için adım atmayanlar, YARSAV?ı hukuk için mücadele eden bir örgüt de?Ÿil, kendilerinin kar?Ÿıtı bir örgüt olarak gösterme yolunu seçmi?Ÿlerdir. Bu ba?Ÿlamda Yargıtay ve Danı?Ÿtay kararlarının tamamının herkesin eri?Ÿimine sunulması, İHAM kararlarının sadece Türkiye hakkında olanlar de?Ÿil tüm ülkeler hakkında verilen kararlarının tamamının Anayasa 90/son maddesinden hareketle Türkçe?ye çevrilmesi gerekti?Ÿi yolunda açmı?Ÿ oldu?Ÿu davaları YARSAV kazanmasına ra?Ÿmen, AB?ne bu konularda vaatte bulunanların, söz konusu davaların ?reddi gerekti?Ÿi gerekçesiyle? bu kararları temyiz etmelerini YARSAV manidar bulmakta ve mücadele etmeden yargıdaki sorunların çözümünün olanaklı olmadı?Ÿını tekrar etmektedir. Sorunlar gerekirse İHAM?ne kadar ta?Ÿınacak ve çözüm için denenmedik hukuksal yollar bırakılmayacaktır.


YARSAV, yasalarda açık hüküm olmayan konularda, yargıda ya?Ÿanan sorunların çözümü için, on ayrı konuda ilke kararı alması için (yirmisekiz yıldır kendi içyönetmeli?Ÿini bile de?Ÿi?Ÿtirememi?Ÿ olmasına ra?Ÿmen) ilk kez HSYK?ya ba?Ÿvurmu?Ÿ; görü?Ÿülen bu ilke kararlarının akibetine göre, yargıdaki sorunların çözümü için, hukuksal verilerden hareketle ilke kararları alarak sorunların çözümü noktasında sorumluluk üstlenmesi için HSYK?ya ba?Ÿvurularını devam ettirecektir.


Bu ba?Ÿlamda, Adalet Bakanlı?Ÿından tek bir üyesi olmayan YARSAV?ın, Adalet Bakanlı?Ÿında çalı?Ÿan yargıç ve savcıların, 2802 sayılı Yasa?nın 38 nci maddesi uyarınca Adalet Bakanı?nın talebinin ba?Ÿlayıcılı?Ÿı kar?Ÿısında, HSYK tarafından haklı ve ikna edici olmayan, hukuksal yönden gerekçesiz olan görevden alma taleplerinin yerine getirilmemesi için, 2009 Ocak ayında, bir Danı?Ÿtay kararından hareketle, bu konuda ilke kararı alınması için HSYK?ya ba?Ÿvuran yine YARSAV olmu?Ÿ, YARSAV herhangi bir kurum ya da ki?Ÿiyi hedef olarak görmemi?Ÿ, çözüm yolunda her türlü u?Ÿra?Ÿı vermekten geri durmamı?Ÿtır. Yargıç sınavları ve mülakatları da YARSAV ile birlikte ülke gündemine oturmu?Ÿ, Danı?Ÿtay?ın bir kararından hareketle ve YARSAV?a intikal eden ?teyid edilemeyen ancak alınan duyuma göre ö?Ÿrencilik sırasında örgütsel eylemlere karı?Ÿmı?Ÿ olabilir? biçimindeki gerçekte do?Ÿum yerinden kaynaklanan bir fi?Ÿleme niteli?Ÿindeki ar?Ÿiv ara?Ÿtırması yazısı da gözetilerek, mülakatlara kamera konulması için Adalet Bakanlı?Ÿına ba?Ÿvuru yapmı?Ÿ olup, bu konudaki ba?Ÿvurularını sürdürecektir. Söz konusu aday adayı, girdi?Ÿi her sınavda ve son sınavda üst sıralarda yer almasına ra?Ÿmen, ba?Ÿvuruya ra?Ÿmen kameranın konulmadı?Ÿı son sınavda yine mülakatta elenmi?Ÿtir. Mülakatların objektifli?Ÿi için atılması gereken tüm adımlar atılacaktır.


Bu süreçte, hiçbir biçimde kayna?Ÿından sorulmadan ve do?Ÿrulanmadan, hakkımda her türlü ve her boyutta gerçek dı?Ÿı haberler üretilmi?Ÿ, bu haberler yapılırken tek bir kez gerçe?Ÿin ne oldu?Ÿu tarafımdan sorulmamı?Ÿtır. Medya kampanyası ve medya linci niteli?Ÿine dönü?Ÿen haberlerin hepsine tek tek yanıt verme olana?Ÿı olmadı?Ÿından, anılan haberleri yapanlar yarattıkları bilgi kirlili?Ÿinden medet umar duruma gelmi?Ÿlerdir.


YARSAV tüm çözümleri, hukukta ve hukuk içinde görmektedir. Hukuk dı?Ÿı tüm adımları reddetmekte ve kar?Ÿısında durmaktadır. Konusu veya ki?Ÿisi ne olursa olsun her olayda hukuksal kural ve ilkelerin mutlaka gözetilmesi gerekti?Ÿini savunmakta, yine konusu ne olursa olsun, hiçbir zaman hukuksal olmayan adımlardan sonuç alınma dü?Ÿüncesinin yerle?Ÿmemesi için kararlılıkla faaliyetlerini sürdürmektedir.


Bu ba?Ÿlamda, ifade için kural olarak gözaltıların, uzun süreli tutuklulukların, tek bir noktadan tüm ülkeyi soru?Ÿturmanın (md 13/son), ancak ve ancak Sıkıyönetim Yasası?na göre olanaklı oldu?Ÿunu, yürürlükte bulunan bu yasanın uygulanmasının ilan ko?Ÿuluna ba?Ÿlı oldu?Ÿunu; oysa bugün yürürlükteki CMK hükümleri dururken Sıkıyönetim Yasası?ndaki hükümlerin benzerlerinin uygulanmakta oldu?Ÿunu, savcılıkların sıkıyönetim savcılıklarına fiilen de dönü?Ÿmemesi gerekti?Ÿini, Cumhuriyet Ba?Ÿsavcılıkları olarak faaliyette bulunmalarını var gücüyle savunmaya devam etmektedir. Darbe te?Ÿebbüsü soru?Ÿturmalarının, hükümete ba?Ÿlı güvencesiz polislerle yürüten hiçbir ça?Ÿda?Ÿ hukuk devleti bulunmadı?Ÿını, bu durumun demokrasinin ço?Ÿulcu niteli?Ÿini ortadan kaldıran bir sonucu ortaya çıkarabilece?Ÿini, benzeri örneklerin her ülkede aynı sonucu yarattı?Ÿını YARSAV kararlılıkla kamuoyuna yansıtmaktadır. Sıkıyönetimde, ileti?Ÿimleri engellemek için soka?Ÿa çıkma yasaklarının uygulandı?Ÿını, yargıç imzası bulunan telekulak kararlarıyla 70 milyonun izlenmesi kar?Ÿısında, ülkedeki herkesin telefon ileti?Ÿiminden uzak durması nedeniyle, herkesin özgürlüklerini serbesti içinde ya?Ÿayamaz hale geldi?Ÿini, bunların sıkıyönetimi andıran uygulamalar gibi olmaması gerekti?Ÿini, özgürlüklerden korkulmaması, ancak her ?Ÿeyin hukuk kuralları içerisinde çözülmesi gerekti?Ÿini yine YARSAV savunmaktadır. Tutukluların temel insan haklarının kısıtlandı?Ÿı ve ihlal edildi?Ÿi dönemlerin sıkıyönetim dönemleri oldu?Ÿunu, bugün sa?Ÿlık ve cezaevi mensupları üzerinde kararlılıkla sürdürülen disiplin i?Ÿlemleri ile, kamu görevlilerinin belirli tutuklular hakkında i?Ÿlem yapmakta duraksama gösterdiklerini, bu durumun temel insan haklarından yararlanma konusunda sıkıntılı durumlar yaratmakta oldu?Ÿunu, her ?Ÿeyin kurallar gözetilerek yapılması gerekti?Ÿini YARSAV ısrarla savunmaktadır.


Tutuklamaların kural haline gelmemesini, tutuklamalar konusunda kanıtları karartma veya kaçma ?Ÿüphesinin gerekti?Ÿini, her ?Ÿeye el konulan bir durumda kanıtları karartma olasılı?Ÿın söz konusu olmayaca?Ÿını, üniversitelerde veya ba?Ÿka birimlerde sabit görevleri bulunan ve kamuoyuna yansıyan soru?Ÿturmalar ortaya çıktıktan sonra bile hiçbir yere kaçmayan ki?Ÿiler hakkında tutuklama kararları veriliyor ise, bu durumun ya sıkıyönetim uygulaması ya da altmı?Ÿ yıl önce Almanya?dan kaçmak/ayrılmak zorunda bırakılan profesörlerin ya?Ÿadı?Ÿı ortamı akla getirdi?Ÿini, adli kontrol vb gibi kuralların bulundu?Ÿunun unutulmamasını, insan haklarının her ?Ÿeyin üzerinde oldu?Ÿunu YARSAV savunmaya devam edecektir.


Hiçbir ülkede e?Ÿi ve benzerine rastlanmamı?Ÿ iken, 2007 yılından bu tarafa yargıç ve savcıların ileti?Ÿimlerinin her olayda dinlenmesinin adeta kural haline geldi?Ÿini, bu konudaki Yönetmelik iptali için tek dava açanın YARSAV oldu?Ÿu, süreçte suç hanesi bo?Ÿ ileti?Ÿim tesbit kararlarının ortaya çıktı?Ÿını, Bakanlı?Ÿın bu konuda ısrarla sessiz kaldı?Ÿını, disiplin incelemesi a?Ÿamasında ileti?Ÿimleri tesbit edilen tek meslek grubunun yargıç ve savcılar oldu?Ÿunu, tüm bu durumları ortaya çıkartan ve bu konuda mücadele veren YARSAV iken, bu konuda yüksek yargı organları, HSYK ve özellikle i?Ÿlemleri tesis eden Adalet Bakanlı?Ÿı ısrarla sessizli?Ÿini korurken, yargıç güvencesini ortadan kaldıran uygulamaların sonucu bu tür kararlar ortaya çıkmı?Ÿ ve çıkmakta ise, burada meslekta?Ÿlarını de?Ÿil, meslekta?Ÿlara bu tabloyu yaratanları ve bu tablo için çözüm üretmeyenleri göreve davet etmeye YARSAV her zaman oldu?Ÿu gibi yine devam edecektir.


YARSAV, demokratik ülkelerde yeni yönelim olarak, yargı reformunun, ancak bir yargı reformu yasası ile gerçekle?Ÿece?Ÿi dü?Ÿüncesinin Türkiye?den saklanmasını ele?Ÿtirmektedir. ?œlkemiz içinde yargı reformu gereklidir. Bunun için yargı reformu yasası çıkartılmalı, bu yasada yeniden düzenlenecek veya de?Ÿi?Ÿtirilecek yasalar gösterilmeli, yargının kendi içinden yargı reformu komisyonu kurması gerekti?Ÿini ve bu komisyona siyasi iradenin etkisi olmaksızın yargı ve hukuk çevrelerinden e?Ÿit temsilci alınması gerekti?Ÿini, hazırlanacak metinlerin tasarı olarak TBMM?ne sunulması ve TBMM tarafından onaylanması gerekti?Ÿini, erkler ayrılı?Ÿı ve yargı ba?Ÿımsızlı?Ÿının gere?Ÿinin ancak bu ?Ÿekilde yerine getirilebilece?Ÿini, bu yasalar kapsamına, meslekle ilgili yasalar yanında tüm temel yasaların ve usul yasalarının dahil oldu?Ÿunu ısrarla vurgulamakta; bunun dı?Ÿında siyasi irade tarafından atılacak adımların, hangi dönemde olursa olsun mevcut siyasi iradenin bakı?Ÿ açısına göre yargıyı biçimlendirme sonucunu yarataca?Ÿını kararlılıkla vurgulamaktadır.


YARSAV, hukukun üstünlü?Ÿü, etkinli?Ÿi ve egemenli?Ÿi için, temel hak ve özgürlükler için, yargı ba?Ÿımsızlı?Ÿı ve yargıç güvencesinin evrensel ölçütlere çıkartılması için ?Ÿimdiye kadar oldu?Ÿu gibi bundan sonrada ne tür engel yaratılmaya çalı?Ÿılırsa çalı?Ÿılsın var gücüyle faaliyetlerine devam edecektir.


YARSAV, geçmi?Ÿte ya?Ÿanan hukuksuzlukların, bugün için ya da ya?Ÿanacaklar için örnek gösterilmesini ve aynı hukuksuzluklara sessiz kalınmasını ?Ÿiddetle ele?Ÿtirmektedir.


YARSAV, kendisine üye olsun ya da olmasın tüm meslekta?Ÿların veya konu ve sorunlara duyarlı olanların iletecekleri her türlü çalı?Ÿmaların sonuna kadar takipçisi olacaktır.


YARSAV?ın sloganı ?hukuk herkes içindir? sözüdür. Birlikten kuvvet do?Ÿar. YARSAV?a üyelik ba?Ÿvurularının, yaratılan her türlü sıkıntı ve bilgi kirlili?Ÿine ra?Ÿmen, özellikle bu tür tablonun ortaya çıktı?Ÿı dönemlerde olmak üzere artarak devam etmesi sevindiricidir.


Türk yargısı, tarihinde ilk kez özgürlüklerini ya?Ÿamaya ba?Ÿlamı?Ÿtır. Yargının özgürle?Ÿmesi konusunun korku unsuru olarak gösterilmesi, endi?Ÿe vericidir. Ola?Ÿanüstü dönemleri Türkiye hukukla a?Ÿamamı?Ÿ ise, ola?Ÿanüstü dönemler hep akıllarda ihlal edilen insan haklarıyla, kısıtlanan özgürlüklerle, yapılan soru?Ÿturma ve yargılamalarla akıllarda kalmı?Ÿ ise, yargının o dönemlerde özgürlüklerini kullanamaması, devlet yönetimine hakim olan güç kar?Ÿısında, devletle olan ba?Ÿının yargıyı sınırlandırması nedeniyle olmu?Ÿtur.


YARSAV, mücadelesinde öncelikler olarak hukukun üstünlü?Ÿünü, etkinli?Ÿini, egemenli?Ÿini, temel insan haklarını esas almakta, yargının çalı?Ÿaca?Ÿı alt yapı ortamının sa?Ÿlanması gerekti?Ÿini savunmakta, yargı ba?Ÿımsızlı?Ÿı ve yargıç güvencesi konusunda sistemden kaynaklanan sorunların üzerine gitmektedir. Haklı bireysel sorunların çözümü, YARSAV?ın ikinci a?Ÿamada el attı?Ÿı konulardır.


Yargı ve hukuk alanındaki sorunlar, artık belirli kurum veya organların yakla?Ÿımına göre de?Ÿil, YARSAV?ın kararlı çalı?Ÿmalarıyla, çözüm yolunda do?Ÿru adımlar atılması için, sürekli ülke gündeminde tutulacak ve karar odaklarının bu konuda hareketsiz kalmaması için sürekli öneriler, ele?Ÿtiriler ve çözüm yolları geli?Ÿtirilerek sunulacaktır. ?–zgürlüklerinin farkına varan ve bu özgürlükleri kullanan yargı, di?Ÿer ülkelerde oldu?Ÿu gibi hukuk devletinin en önemli sigortası olacaktır.


YARSAV ile dönü?Ÿü olmayan hukukun üstünlü?Ÿünün yok edilemeyece?Ÿi bir yola girilmi?Ÿtir. ?‡alı?Ÿmalar aynı kararlılıkla devam edecektir.


Saygılarımla. 20.4.2009



?–mer Faruk EMİNA?žAO?žLU

YARSAV Ba?Ÿkanı