![]() |
||
21.12.2008 Adli Tıp Kurumu ile ilgili atamalar hakkında basın açıklaması
YARGI?LAR VE SAVCILAR BİRLİ?İ
YARSAV
BASIN A?IKLAMASI
Adalet Bakanı Sayın Mehmet Ali ?ahin tarafından yapılan açıklamada Adli Tıp Kurumu 6 ncı İhtisas Dairesi Ba?kanlı?ı?na, kamuoyundaki tartı?malarda gözetilerek atama yapıldı?ını, anılan Kurul bünyesinde de?i?ikli?e gidildi?ini, yeni olu?turulan Kurul?un ?kamuoyunun deste?ini? alaca?ını belirtilmi?tir.
?ncelikle yeni olu?turulan da dahil olmak üzere Adli Tıp Kurumu?nun esas alaca?ı tek gerçek ve dayanak, kamuoyu duyarlılı?ı de?il, ?bilimsel ilke ve esaslardır.? Bilimsel ilke ve do?rular, sonuçta insanlık yararına, insan hak ve özgürlüklerine uygun olan do?rulardır. Kamuoyu deste?i gibi kavramların öne çıkarılması, verilen hizmette esas alınması gereken bilimsel ilkelerin görmezden gelinmesi, Kurum üzerindeki var olan vesayete yeni halkalar eklenmesi anlamındadır.
Bu açıklama Adli Tıp Kurumu üzerindeki idari vesayetin derecesini ve etkisini göstermesi yönünden de önemlidir.
Adli organlara resmi bilirki?ilik yapmakla görevli Adli Tıp Kurumu üzerinde yürütme organının bu denli yetkiye sahip olması, erkler ayrılı?ı ve yargı ba?ımsızlı?ı kuralları ile asla ba?da?mamaktadır. Kamuoyunda tartı?ılan bir soruna ne?ter vuruldu?u izlenimi yaratılarak, Adli Tıp Kurumu ile ilgili sorunlara duyarlı olundu?u mesajı verilmekte ise de, aslında bu atamalarla, yürütme organının Adli Tıp Kurumu üzerindeki olası baskı ve yönlendirmeleri de sergilenmi?, adeta ka? yapılırken göz çıkarılmı?tır.
04.11.2008 tarihli açıklamamızda da vurgulandı?ı üzere, yürütme organının Adli Tıp Kurumu üzerindeki mevcut yetkileri korunarak, ne sorunların çözümü ne de AB normlarının ya?ama geçirilmesi olanaklıdır. Uygulamada AB normları ve müktesebatının öne çıkarıldı?ı söylenmesine ra?men, Adli Tıp Kurumu üzerinde yürütme organının etki ve yetkilerinin kaldırılması konusunda hiçbir de?i?ik gündeme alınmamı?, Adli Tıp biliminin gereklerine ve yargı ba?ımsızlı?ı ilkelerine uygun hiçbir düzenleme yapılmamı?, söylemlerin aksine AB normlarının ya?ama geçirilmesi konusunda olumlu adım atılmamı?tır.
Adli organlara resmi bilirki?ilik yapmakla görevli bir organın tüm idari yapılanmasının yürütme organına teslim edilmesi, yargı ba?ımsızlı?ına ili?kin temel ilkeler çerçevesinde asla savunulamayacak bir durumdur. Adalet Bakanlı?ına ve yürütme organına kar?ı kurumsal bir güvencesi sa?lanmadan Adli Tıp Kurumu konusundaki sorunların çözümü söz konusu olamaz.
Bu nedenle Adli Tıp Kurumu Yasası?nda ivedilikle de?i?ikli?e gidilmeli, Kurum idari ve bilimsel özerkli?e kavu?turulmalı, Adli Tıp Kurumu Devletin üniter yapısına uygun olarak ba?kente ta?ınmalı, hizmetler yaygınla?tırılmalı, Kurumun personel, teknik ve lojistik olanakları artırılmalı, Adli Tıp Kurumu?nun AB normlarına uydurulması konusu söylemde bırakılmayarak ya?ama geçirilmeli, ki?ilerin adalete eri?im olanakları, adil yargılanma hakkı en üst düzeye çıkarılmalıdır.
Kamuoyunun bilgisine sunulur. 21.12.2008
YARSAV Y?NETİM KURULU
Güncelleme: 23.12.2008
İLGİLİ HABERLER
http://haber.turk.net/GEN/2190739/Sahin--Adli-Tip-Kurumu-6.-Ihtisas-Kurulu-Baskani-degistirildi
http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=1030449&AuthorID=61&
Date=20.12.2008&b=Adalet%20Bakani%20Sahinin%20duyarliligi&a=Fikret%20Bila
İLGİLİ YASA MADDESİ
14.4.1982 Tarih Ve 2659 Sayılı Adli Tıp Kurumu Yasası
Atama Esasları:
Madde 26 - (De?i?ik fıkra: 19/02/2003 - 4810 S.K./22. md.) Adli Tıp Kurumu Ba?kanı, ba?kan yardımcıları, adli tıp ihtisas kurulları ba?kan ve üyeleri, Adalet Bakanının inhası üzerine uzman elemanlar veya üniversitelerin ilgili fakülte ö?retim üyeleri veya yardımcıları arasından mü?terek kararnameyle atanırlar.
(De?i?ik fıkra: 19/02/2003 - 4810 S.K./22. md.) Adli Tıp Kurumu 1. Hukuk Mü?aviri, hukuk mü?avirleri, adli tıp ihtisas dairesi ba?kanları, adli tıp grup ba?kanları, adli tıp ?ube müdürleri, ?ube müdürleri, adli tıp uzmanları, uzmanlar, trafik uzmanları, sosyal hizmet uzmanları, raportörler, mühendisler, kimyagerler, fizikçiler, programcılar, psikologlar, pedagoglar, antropologlar, astronomlar, asistanlar, eczacılar, biyologlar, di? hekimleri, balistik, adli belge inceleme ve silah muayene uzmanları, Adli Tıp Kurumu Ba?kanının teklifi üzerine Adalet Bakanlı?ınca atanırlar.
(De?i?ik fıkra: 19/02/2003 - 4810 S.K./22. md.) Birinci ve ikinci fıkra dı?ında kalan personelin atamaları Adli Tıp Kurumu Ba?kanınca yapılır.
(De?i?ik fıkra: 19/02/2003 - 4810 S.K./22. md.) Birinci ve ikinci fıkrada belirtilenlerden, Adli Tıp Kurumu Ba?kanı dı?ındaki görevlere üniversitelerin ilgili fakültelerinin ö?retim üyeleri ve yardımcıları, asıl görevleri ile ili?kileri kesilmemek ?artıyla görevlendirilebilirler. Adli Tıp Kurumu Ba?kanı, ba?kan yardımcıları ve adli tıp ihtisas kurulları ba?kanları ile adli tıp ihtisas kurulları üyeleri, adli tıp grup ba?kanları ve adli tıp ihtisas daireleri ba?kanlarının görev süreleri dört yıldır. Görev süreleri sona erenler, aynı usule göre yeniden atanabilir veya görevlendirilebilirler. Yeni atanan veya görevlendirilenler göreve ba?layıncaya kadar süresi dolanların görevi devam eder.
(Ek fıkra: 26/03/1987-3334/4 md.) Adli Tıp Kurumu Ba?kanı, ba?kan yardımcıları, İhtisas Kurulları Ba?kan ve üyeliklerine ait kadrolarda, 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandı?ı veya 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kurumu Kanunu hükümlerine göre kendilerine aylık ba?lanmı? olanlardan gerekli nitelikleri ta?ıyanlar, Bakanlar Kurulunca belirlenecek sözle?me usul ve esasları ile ücret miktarı çerçevesinde, aylıkları kesilmeksizin ve ya? kaydı aranmaksızın, atanmalarındaki usule göre kadro kar?ılık gösterilmek kaydıyla sözle?meli olarak çalı?tırılabilirler. Kar?ılık gösterilen kadrolara ba?ka atama yapılamaz. Bu ?ekilde çalı?tırılan sözle?meli personel, kadrolarının her türlü yetki ve sorumlulu?unu ta?ır. Ancak, 30 uncu madde hükümleri hariç olmak üzere kendilerine sözle?me ücreti dı?ında herhangi bir ad altında ödeme yapılamaz.?
|